2014. április 1., kedd

5. Szentségeink - az úrvacsora

Bizonyára nem az evés és ivás műveli, hanem az Igék, melyek így szólnak: Érettetek adatott és kiontatott bűnök bocsánatára. Ezek az Igék alkotják a testi evés és ivás mellett a szentségnek velejét. És aki ezeknek az Igéknek hisz, az elnyerte, amit ezek hirdetnek és ígérnek, ti. a bűnök bocsánatát. (M. Luther: Kis káté)
Máté, Márk, Lukács szent evangélisták és szent Pál ezt írják: A mi Urunk Jézus Krisztus azon az éjszakán, melyen elárultatott, kezébe vette a kenyeret és hálákat adván, megtörte és tanítványainak adta, ezt mondván: Vegyétek és egyétek, ez az én testem, amely ti érettetek adatik. Ezt cselekedjétek az én emlékezetemre. Hasonlóképpen, miután vacsorált, kezébe vette a poharat is és hálákat adván, adá nékik, ezt mondván: Igyatok ebből mindnyájan, e pohár amaz új szövetség az én véremben, mely ti érettetek és sokakért kiontatik bűnök bocsánatára. Ezt cselekedjétek, valamennyiszer isszátok, az én emlékezetemre. (M. Luther: Kis káté)

  1. Mt 26,26: Jézus […] ezt mondta
  2. kenyér és bor
  3. Mt 28,28: bűnök bocsánatára, Jn 6,54: Aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, annak örök élete van.
A biblia az úrvacsoráról: Mt 26,26–28. Mk 14,22–24. Lk 22,19–19.
                                      Jn 6,35.48–51.53–58. 1Kor 11,20–34a
Az úrvacsorát joggal mondják lelki eledelnek, mely táplálja és erősíti az új embert. Mert testünk és vérünk, az ördög és a világ annyira gátol és támad minket, hogy gyakran megfáradunk s ellankadunk, sőt nem egyszer meg is botlunk. Ezt a szentséget tehát naponkénti táplálékul s üdülésül kaptuk, hogy hitünk feléledjen és erősödjék, ne lankadjon meg a harcban, hanem egyre erősebb legyen. (M. Luther: Nagy káté)

Házi feladat: önvizsgálat, örömgyűjtés

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése